...

زوج بالبحيرة .. مراتى طلعت محمد

 

 

يسرى شاب يقيم بمحافظة البحيرة،  تعرض لصدمة لا يتحملها أحد ولكن من الله عليه بالصبر في تلك اللحظة وتحمل رؤية زوجته واكتشافه بـ ليلة الزفاف أنها رجل مثله وكان يدعى محمد ولكن بعد عملية التحويل قامت أسرته بتسميته “مني” وتحمل صفتي الذكر والأنثى، كما اكتشف الشاب ذلك بعد مرور عامين على خطبته لتلك الفتاة.

وقال الشاب يسري أنا خطبتها لمدة سنتين وكنت بسافر بحكم شغلي ويوم أجازتي بروح أزورها بس أهلها بيبقوا قاعدين على قلبي مش بيسيبوني خالص وبيقعدوا معانا ومش بيدونا فرصة نتكلم ومكنتش فاهم السبب ومكانوش بيسيبونا نخرج سوا خالص زي أ اتنين مخطوبين”.

وتابع:”بعد الفرح وروحنا البيت أكتشفت أنها راجل زي ولما بدأت اعصابي تنهار وأسألها أي اللي فيكي دا كان كلامها أنا ربنا خلقني كدا ..اكتشفت أنهم ضحكوا عليا وخدعوني.. وأن لما كنا مخطوبين كانت بتلبس سيليكون وعبايات وفساتين عشان مكتشفش أنها راجل”.

وأضاف الزوج أن أسرة زوجته خدعوه وأن زوجته لها عضو ذكري مثله ويفسروا له ما بابنتهم قالوا له إنها تحتاج إلى عملية بسيطة:”أحنا خبينا عليك عشان كدا بنتنا مكانتش هتتجوز وأنت متعرفش تعمل معانا حاجة”.

واستكمل:”أنا اكتشفت أنها عملت عملية تحويل من 5 سنين عشان تتحول من راجل لست ولما روحت السجل المدني أكتشفت أن اسمها كان محمد وبعد كدا سموه مني”.

وأكد الشاب أنه حاول علاجها وسافر بها لعلاجها وأنفق عليها مصاريف طائلة وغرق في الديون بعد اكتشافه الأمر وطالب المسؤلين بمساعدته وايجاد حل له لجلب حقه من زوجته الذكر ومن أسرتها وطالب بتوقيع الكشف الطبي عليها ليثبت حقيقة صدقه وأنه خدع فيهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى